Właściwe ciśnienie jest czynnikiem bezpieczeństwa i trwałości, powinno być kontrolowane na zimno.
W przypadku kontroli na ciepło, dodać 0,3 atmosfery do ciśnienia zalecanego. Kontrola ciśnienia powinna być wykonywana regularnie, w przybliżeniu raz na dwa tygodnie.
Spadek ciśnienia można wyjaśnić poprzez:
- naturalne rozchodzenie się powietrza przez elementy składowe opony
- spadki temperatury otoczenia
- niewielkie przebicia, które w przypadku opony bezdętkowej nie powodują natychmiastowego ujścia powietrza, natomiast mogą spowodować w końcu nieodwracalne uszkodzenia opony
Dla przyczep kempingowych i zwykłych: jakie są właściwe ciśnienia? – SERWIS OGUMIENIA KĘTRZYN
Aby uzyskać dobre zachowanie całości „samochód + przyczepa”, Michelin radzi:
- ciśnienie opon samochodu (wyposażonego w opony radialne): – podnieść ciśnienie tylnych opon samochodu o 0,4 atmosfery (na zimno) w stosunku do ciśnienia „użytkowego normalnego”. Jeśli ciśnienie „tył inne użycie” jest już wyższe o więcej niż 0,4 atmosfery, używać tego ciśnienia
- ciśnienie opon przyczepy lub przyczepy kempingowej – w przypadku braku rady producenta odnośnie ciśnienia, napełnić do 3 atmosfer na zimno.